Baca kisahku dari BAWAH Ke ATAS

Friday

Rahsia yg sangat simple DONG!!

1. Jangan guna ubat jerawat...NONE!!! suma ade bhn kimia, pasti melemahkan ketahanan muka anda dpd kuman. sbbnya minyak muka adalah semulajadi penting utk lindung muka dpd ilang air lebihan + halang kuman dpd masuk kulit.

tapi minyak lebihan akan mybbkn jerawat cintai anda..
Abis, nk guna apa?


2. mudah...cuci muka dengan TANGAN YG BERSIH!!...mcm nie...

[bergantung kpd tahap keluaran minyak muka sorg]
bila dah rasa muka da mula silau2, berminyak muka tu (aku setiap 2-3jam), maka pergila tandas dan cuci tangan dgn sabun. aku guna dettol. bila tgn da bersih(dan basah), bilas muka utk buang minyak muka. Ulang sampai muka da xda minyak. (sbnrya di sinilah hikmah berwuduk)hehe


Simple kan...ini directly akan kurangkan minyak yg penyebab jerawat.
Ade sbb lain gak yg aku dapati pengaruhi(perhatian sejak 6tahun bsama jerawat.) antaranya makanan, tmpat tido(kain bantal yg kotor akan menternak jerawat)

skgn aku maintain ok. bila kewa umah, aku bwk sabun detol kecik. just incase nk solat kat luar (cuci muka TANGAN BERSIH) ataupun mmg muka dah berminyak gaban...aku begegas ke tandas utk beraksi! HOHOHO!!!

3 comments:

Anonymous said...

Oh! gue da 4 tahun 'berjuang' gak nie...ok, kte try tip ko ni. kalo gagal, aku saman ko ye>=D

Yukiko said...

Hi!! Hassan! rmb me anot? Dwee from NYC workshop! Hihi! Your blog very funny lah, but it's true, you shouldn't too much of those produk jerawat lah, bazir duit je... keep clean, and keep those jerawat OUT of your life! Gogogo!! Haha! ^^

Anonymous said...

Saye baru habis bershopee beli skincare kenapalah tak jumpa awal ii blog ni takpelah nanti saya practise cara cg .tq cg .