Baca kisahku dari BAWAH Ke ATAS

Thursday

Renungan ubat2...

Aku dapati kebanyakkan ubat jerawat di pasaran kandunganya lebih 20-30 bahan kimia. Gila Baby kan...! oleh itu, ubat terakhir yg aku pakai dikatakan sgt skin friendly. Bernama Cetafil, ia hanya ade 8 ingrident. Walaupn satu botol mahal (rm40+), okla aku pk. aku gunakan ia selama 2 tahun. jerawat ok la...tapi sekali sekala banyak plak yg serang muka aku.

Namun suatu hari...suatu perkara tragik telah berlaku. Mcm ni..oleh kerana mahal, aku beli satu je dan membawanya ke mana aku pergi(ke Universitas @ rumah)...Malang sekali suatu hari aku terlupa membawanya bsamaku. Oh tidak! Oh tidak! (lalu mbayangkan jerawat kembali mencintaiku)

Aku terpaksa berfikir optimis. bagaimana utk mengawal jerawat tanpa ubat yg salami ini ku bgantung. Dari sini aku peroleh hikmah yg sgt bagus...dan ingin ku kongsi kpd semua hoHOHO, insyallah

1 comment:

Siti Zainal said...

uish...
berkesan n bgsnyer ubat tu.
nk satu hassan!